25.12.09

"Ben Yine Dünyanın Oldum"


FAUST: Eyvah!.. Sevimli gök ışığının bile, renkli camlardan bulanarak geçebildiği bir zindanda, bu uğursuz karanlık duvar deliğinde miyim hala! Kurtlarca kemirilmiş, tozlanmış kitap yığınlarının tavana kadar yükseldiği, sararmış kağıtların kuşattığı bu delikte miyim? Bardaklar, kutular ve dedelerden kalma kırık döküklerle ağzına kadar dolu şu odada mıyım hala! Bu da bir dünya ha! Bunun adına da dünya diyorlar öyle mi!.. Sonra da yüreğin neden korkularla burkuluyor ve neden anlaşılmaz bir acı bütün yaşama ataklarını önlüyor diye hala soruyor musun? Tanrı insanı canlı doğa içinde yaşasın diye yarattığı halde, seni dumanlar arasında, kokuşmuş hayvan iskeletleri ve ölü kemikleri kuşatıyor.
.
.
.
Aradığım burada ha?
İnsanların her yerde çile çektiklerini ve yalnızca bir-iki kişiyle sınırlı insanların mutlu olduğunu binlerce kitaptan mı öğreneceğim?
Boş kafatası, karşımda niye sırıtıyorsun?
Senin beyninin de, benimki gibi, bir zamanlar, acıyla günışığını aradığını ve akşam karanlığında gerçeği arama arzusuyla, yolundan çıktığını mı söylemek istiyorsun?
.
.
.
BÜYÜCÜ KADIN: Neredeyse delireceğim. Demek şeytan hazretlerini, yine burada görüyorum!
MEFİSTO: Kadın, bu adı ağzına almanı yasaklıyorum.
BÜYÜCÜ KADIN: Niye, ne yaptı size?
MEFİSTO: O çoktan masal kitaplarına geçti. Ama bu, insanların durumunu iyileştirmedi. Kötülükten kurtuldular, ama kötüler yine yerinde kaldı. Bana, Baron hazretleri dersin, olur biter. Ben de diğer soylular gibi soyluyum. Bundan şüphe edemezsin. Bak işte şu sancak, şu da arma.
.
.
.
FAUST: Zavallı şeytan, ne verebilirsin ki bana?

4 yorum:

Adsız dedi ki...

http://durdumsustumgulumsedim.blogspot.com/2008/03/zavall-eytan.html

Momo dedi ki...

blogumuzda kontenjan sınırlaması yok, gizemli kişi. keşke ismini belirtseydin de arşivlerimizde titiz çalışmalar yapan bu kadirşinas kişiyi tereddütsüz anabilseydik.

melih dedi ki...

ben melih. adsızlığımın farkında bile değildim.
ben gülümseyerek ve okuyup beğenip alıntıladığım bir kitabın tekrar aynı resim seçkisiyle alıntılanmasından duyduğum garip memnuniyetle, son cümlenin devam etmesi için yazmıştım o adresi.
ve sanırım yanlış anlaşıldım.

Momo dedi ki...

tamam melih, doğru anlaşıldın şimdi.
son cümleye yaptığın yönlendirme için teşekkürler.